BIROUL JURIDIC
 

 

Biroul juridic asigură apărarea drepturilor și intereselor legitime ale Ministerului Public, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

 

Personalul Biroului juridic are următoarele atribuții:

a)        redactează acțiuni, întâmpinări, cereri de chemare în garanție, cereri de intervenție, cereri reconvenționale, cereri de suspendare, contestații la executare, motive de apel sau de recurs, concluzii scrise, referate, note și alte lucrări prevăzute de lege;

b)        exercită căile de atac împotriva hotărârilor judecătorești pronunțate în cauze în care este parte Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție sau alte parchete și ia orice alte măsuri necesare apărării intereselor legitime ale instituției, potrivit legii;

c)        reprezintă parchetul și apără interesele instituției în fața instanțelor judecătorești, potrivit legii, inclusiv în cauzele în care unitățile de parchet subordonate ierarhic Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au calitate procesuală;

d)        asigură asistență de specialitate juridică în lucrările cu caracter juridic ale Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, îndrumă și coordonează metodologic activitatea consilierilor juridici de la parchetele de pe lângă curțile de apel;

e)        colaborează la întocmirea actelor specifice instituției, vizând activitatea Biroului juridic;

f)        avizează, din punct de vedere al legalității, actele juridice pe care le încheie instituția;

g)        exercită orice alte atribuții prevăzute de lege și regulamente sau stabilite de procurorul ierarhic superior, potrivit prevederilor legale în vigoare.

Biroul juridic funcționează în subordinea directă a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și este condus de un șef birou-consilier juridic, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor.

 

Șeful Biroului juridic are următoarele atribuții:

a)        repartizează personalului din subordine, spre soluționare, lucrările de competența biroului și urmărește soluționarea acestora în mod corespunzător și la termenele stabilite prin lege sau de conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;

b)        se informează în permanență despre toate actele normative specifice activității biroului și asigură prelucrarea acestora personalului din subordine;

c)        săptămânal, lunar și anual, după caz, prezintă conducerii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție volumul de activitate și orice relații care îi sunt solicitate din domeniul său de activitate;

d)        îl informează pe procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție în legătură cu activitatea desfășurată;

e)        exercită orice alte atribuții prevăzute de lege și regulamente sau stabilite de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.