logo1_m.png logo2_m.png logo3_m.png
     

 

Dotarea structurilor Ministerului Public (PÎCCJ, DIICOT, DNA, unităţi de parchet teritoriale) cu echipamente IT
necesare în condiţiile respectării măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor
pandemiei COVID-19 & Sistem integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ

 

DESPRE PROIECT
Proiectul este structurat pe două componenente majore, după cum urmează:
.
Prima componentă, corespunzătoare Obiectivului 2 al Jalonului 165 din PNRR, presupune dotarea structurilor Ministerului Public în ansamblul său cu echipamente IT necesare în condiţiile respectării măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei COVID-19. Astfel, această primă componentă contribuie la sporirea rezilienței sistemului judiciar prin modernizarea infrastructurii IT de la nivel central și local (instanțe, parchete, birouri și alte structuri locale), inclusiv prin asigurarea infrastructurii tehnice pentru desfășurarea muncii de la distanță, digitalizarea documentelor (inclusiv a arhivelor), îmbunătățirea comunicațiilor, asigurarea accesibilității serviciilor de către persoanele cu dizabilități etc.
.
Cea de-a doua componentă, corespunzătoare Obiectivului 3 al aceluiaşi jalon, presupune realizarea unui sistem integrat de protecţia datelor şi reţelelor de centru de date. Astfel, această a  doua componentă contribuie la îmbunătățirea capacităților în materie de securitate cibernetică (prin furnizare de echipamente și formare) atât la nivel central (PICCJ, DNA şi DIICOT), cât și local (pentru instanțe și parchete).
BENEFICIAR: Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție
OBIECTIVE:
• Sporirea rezilienţei sistemului judiciar prin modernizarea infrastructurii IT de la nivel central şi local, inclusiv prin asigurarea infrastructurii tehnice pentru desfăşurarea muncii de la distanţă, digitalizarea documentelor (inclusiv a arhivelor), îmbunătăţirea comunicaţiilor, asigurarea accesibilităţii serviciilor de către persoanele cu dizabilităţi etc.
• Îmbunătăţirea capacităţilor în materie de securitate cibernetică (prin furnizare de echipamente şi formare), atât la nivel central cât şi la nivel local. 
ACTIVITĂȚI: 
Activitatea 1 -
Achiziţie de echipamente tehnice de natură IT 
Activitatea 2 - Achiziţie sistem integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ
Activitatea 3 – Auditarea rezultatelor proiectului
REZULTATE
• Dotarea unităților de parchet de la nivel central şi local cu echipamente tehnice de natură IT – staţii de lucru fixe (desktop), staţii de lucru mobile (laptop), scannere A3, scannere A4, suită MS Office 2019 Standard;
• Dotarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu sistem integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ.
• Investiţia efectuată auditată
 
GRUPUL ȚINTĂ VIZAT - Categoriile de personal din cadrul Ministerului Public care  vor beneficia de echipamentele puse la dispoziţie prin intermediul acestui proiect (procurori, grefieri, specialiști, funcționari publici, personalul contractual, personalul conex), precum și justițiabilii. 
 
PERIOADA DE IMPLEMENTARE: 17 ianuarie 2023 – 17 ianuarie 2026
 
FINANȚARE:
Valoarea totală a proiectului  este de 50.500.000 lei (fără TVA), întreaga sumă provenind din finanțare externă nerambursabilă.
 
 NOUTĂȚI
•  17 ianuarie 2023 – SEMNAREA CONTRACTULUI DE FINANȚARE între Ministerul Justiţiei și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție
9 februarie 2023 - COMUNICAT DE PRESĂ privind semnarea contractului de finanțare pentru proiectul “Dotarea structurilor Ministerului Public (PÎCCJ, DIICOT, DNA, unităţi de parchet teritoriale) cu echipamente IT necesare în condiţiile respectării măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei COVID-19 & Sistem integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ”
• Anunț de participare pentru achiziția de echipamente tehnice de natură IT – staţii de lucru fixe, staţii de lucru mobile şi licenţe tip Office
• Clarificare din oficiu
• Anunţ de tip erată
•  26 martie 2024 – Semnarea contractului pentru achiziţia  de echipamente tehnice de natură IT – staţii de lucru fixe, staţii de lucru mobile şi licenţe tip Office (data publicării: 1 aprilie 2024)
22 aprilie 2024 – Semnarea contractului pentru achiziţia sistemului integrat de stocare şi securizare a accesului la datele PÎCCJ, constituit din echipamente IT şi licenţe  (data publicării: 17 mai 2024)
• 27 august 2024 – Informare privind stadiul proiectului
• 3 octombrie 2024 – Anunț de participare pentru achiziția de scannere și multifuncționale  A4 și A3 pentru unitățile de parchet de pe lângă curțile de apel, PÎCCJ, DNA și DIICOT
•  20 noiembrie 2024 – Informare privind stadiul  proiectului
 3 aprilie 2025 – Semnarea contractului pentru achiziția de scannere A4 (data publicării – 10 aprilie 2025)
• 11 aprilie 2025 – Semnarea contractului pentru achiziția de scannere A3 (data publicării – 14 aprilie 2025)
• 17 aprilie 2025 – Semnarea contractului pentru achiziția de echipamente multifunctionale laser color A3  (data publicării – 28 aprilie 2025)

 

____________________________________________________________________________________________________________

PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană - UrmătoareaGenerațieUE

https://mfe.gov.ro/pnrr/         https:// www.facebook.com/PNRROficial/

 

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României