Unitatea de management al proiectelor se organizează în vederea derulării programelor cu finanțare externă al căror beneficiar este Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
Unitatea de management al proiectelor funcționează în subordinea directă a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și este coordonată de un manager public sau de un consilier pentru afaceri europene.
Personalul Unității de management al proiectelor are următoarele atribuții principale, cu excepția cazurilor în care legea prevede altfel:
a) coordonează activitățile prin care se realizează implementarea, din punct de vedere tehnic, a proiectelor cu finanțare externă;
b) asigură managementul tehnic al proiectelor și contractelor aferente, în baza fondurilor transferate de instituția finanțatoare, conform acordurilor de finanțare;
c) raportează către instituțiile abilitate datele și informațiile solicitate.
(4) în vederea implementării programelor în termenele prevăzute, personalul Unității de management a proiectelor are următoarele atribuții, cu excepția cazurilor în care legea prevede altfel:
a) identifică sursele de finanțare și elaborează propunerile de proiecte;
b) întreprinde demersurile pe care le presupune exercițiul de programare, în vederea asigurării eligibilității proiectelor propuse;
c) întocmește documentele subsecvente aprobării propunerilor de proiecte;
d) supraveghează îndeplinirea de către prestatorii de servicii și furnizorii de produse a obligațiilor asumate în cadrul contractelor subsecvente proiectelor;
e) planifică și răspunde de organizarea, în condiții optime, a activităților aprobate prin proiecte;
f) întocmește documentele de raportare periodică privind stadiul implementării proiectelor, rapoartele de monitorizare și de evaluare a proiectelor, conform procedurilor;
g) asigură schimbul de informații privind aspectele tehnice ale implementării proiectelor cu partenerii;
h) asigură legătura cu celelalte instituții beneficiare și participă la reuniunile interinstituționale în probleme de interes comun pentru proiectele cu finanțare externă;
i) participă la reuniunile internaționale cu relevanță pentru obiectul de activitate al Unității de managemental proiectelor;
j) asigură participarea la întâlnirile în legătură cu activitatea de asistență financiară a proiectelor cu finanțare externă, organizate la nivelul conducerii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
k) elaborează propunerile de buget privind proiectele cu finanțare externă nerambursabilă, propunerile privind repartizarea pe trimestre a sumelor aferente proiectelor bugetare și propunerile pentru deschiderea de credite bugetare;
l) întocmește documentele privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor strict legate de activitățile prevăzute în calendarul proiectelor în implementare;
m) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege și regulamente sau stabilite de conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
Coordonatorul Unității de management al proiectelor este abilitat să solicite și să primească de la Serviciul de cooperare judiciară internațională și celelalte structuri din cadrul Ministerului Public datele și informațiile necesare îndeplinirii atribuțiilor.